четвъртък, 24 април 2014 г.

smartfonbg.com са некоректни

smartfonbg.com са некоректни

Реших най-после да си купя смартфона Nexus 5 . И по-конкретно черния вариант. Съответно направих едно бързо търсене в Google, намерих каталог с електронни магазини, проверих кои са с най-висока репутация и избрах един от тях. Моят избор беше smartfonbg.com . Това се случва на 16 април в 20:00 часа т.е. след работно време, не очаквайки разбира се да ми се обадят веднага и да задействат поръчката ми. Поръчката ми включваше смартфона, заедно с комплект слушалки. На същия 16 април в 20:25 , получавам на и-мейла си копие от поръчката ми, заедно с дължимата сума, всичко подробно, както си му е реда. На следващия ден, 17 април, телефонът ми позвънява и тяхна служителка любезно ми обяснява, че нямат черен на цвят, макар че го имаха в наличност в каталога на сайта им. Останали били само два апарата и двата бели, но аз отказах този вариант. Тогава тя ми предложи да изчакам до 24 април, след празниците, когато ще имат черен Nexus 5 и ще ми се обадят повторно, за да потвърдя поръчката. Уточнихме слушалките, а тя ме попита дали съм си избрал калъф, което беше добра идея, разбрах се, че ще си харесам и като ми се обадят на 24 април, ще мога да посоча и калъф. До тук стават три артикула - смартфон, слушалки и калъф. Това е, което ще ми включва поръчката, която се очаква да бъде направена на 24 април. Според първоначалния и-мейл, който ми изпратиха с информация за поръчката ми, цената на устройството е 589 лв., обясни ми тяхната служителка, че слушалките са на цена от 12 лв., които аз приех и избора ми на калъф, който всъщност така или иначе не успях да посоча, е 10 лева. Имаха възможността да спечелят от мен 611 лева, което си е сравнително добра печалба. Иронията е, че днес, след празниците, цената на същия модел е с 10 лв. повече, в сравнение с дните преди празниците.

 Нещата обаче не се развиха както трябваше. Вече отмина работния ден на 24 април, а часът подминава този, когато направих поръчката. Проявих разбиране и изчаках, макар че наистина ми беше важно да си сменя смартфона час по-скоро, защото го използвам постоянно както за лични, така и за професионални цели. За съжаление, денят си отмина без някой да се обади и да съобщи въобще какво се случва с въпросната ми поръчка. Въпреки всичко, аз се обадих и реших да попитам. Изненадващото е, че наистина в 20:00 часа някой, някъде там си вдигна телефона, но единственото, което каза е, че трябва да се обадя в работно време, защото той не се занимава с вече течащи поръчки. Това определено е голям пропуск, защото това им беше последният шанс, вече ме изгубиха като клиент.

 Защо обаче пиша за това в блога си? Какво целя? Целите ми са няколко:

 1) Искам фирмата, стояща зад електронния магазин, да види какви пропуски е направила. Какво прави впечатление на обикновения клиент като мен и какви са последиците от некоректното им отношение. В случая, това доведе до публично оповестяване на случилото се и до загуба на клиент (мен) и евентуални бъдещи клиенти. Това обаче не е задължително само в техен ущърб, по този начин те би трябвало да си вземат поука и да поправят конкретните пропуски. Това ще ги направи дори по-добри.

 2) Искам да предупредя и други, настоящи и бъдещи клиенти, че има риск за поръчката им, макар да се прояви разбиране и да се изчака, въпреки че всъщност поръчката може да им е важна, както се случи при мен.

 3) Да уведомя smartfonbg.com, техни конкуренти и като цяло електронните, а и физическите магазини, че конкуренцията се ожесточи изключително много и ако преди можеха да се случват такива неща като тези, които описах по-горе, то в днешно време, това е много груба грешка, защото може сериозно да ви ощети. Възможностите да накърнят името ви е много голяма и не трябва да подценявате и игнорирате вашите клиенти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар